Gwarancja ubezpieczeniowa to pisemne zobowiązanie GWARANTA (czyli FIRMY UBEZPIECZENIOWEJ) do wypłaty określonej kwoty na rzecz BENEFICJENTA (czyli przeważnie ZAMAWIAJĄCEGO) w przypadku, gdy ZOBOWIĄZANY (czyli WYKONAWCA KONTRAKTU) nie wywiąże się ze swoich zobowiązań.
Dla kogo?
Gwarancje Ubezpieczeniowe adresowane są przede wszystkim dla podmiotów uczestniczących w przetargach – zarówno w ramach zamówień publicznych, jak i poza zamówieniami publicznymi, między innymi dla PRZEDSIĘBIORSTW branży budowlanej, informatycznej i szkoleniowej.
Gwarancje ubezpieczeniowe – zalety
Główna zaleta Gwarancji Ubezpieczeniowych to brak konieczności angażowania własnych środków pieniężnych w zabezpieczenie realizowanego kontraktu – gotówka, która nie będzie zamrożona może zostać zainwestowana w rozwój PRZEDSIĘBIORSTWA. Przy kilku równocześnie realizowanych kontraktach i kilkunastu trwających okresach udzielonej rękojmi na wcześniej wykonane prace daje to bardzo realną, zaoszczędzoną kwotę, która pozostaje w obrocie PRZEDSIĘBIORSTWA. Dodatkowo Gwarancje ubezpieczeniowe udzielane przez renomowane FIRMY UBEZPIECZENIOWE podnoszą wiarygodność PRZEDSIĘBIORSTWA w oczach kontrahentów.
Koszty gwarancji zależą od wielkości Podmiotu – Przedsiębiorcy, jego wyników finansowych oraz rodzaju złożonych zabezpieczeń.